loading
  • Linnamaasturit Grandland X ja selle hübriidversiooni hakatakse tootma Eisenachis
  • PSA Grupi ülemaailmset 1,6-liitrist mootoriperekonda (EP) arendatakse Rüsselsheimi arenduskeskuses
  • Raamlepingut koos tööhõivekaitsega pikendatakse kuni 2023. aastani

Opel ja IG Metall leppisid kokku meetmetes konkurentsivõime parandamiseks ja investeeringute suurendamiseksRüsselsheim. Teel kasumlikuks, ülemaailmseks ja elektriliseks autotootjaks saamiseni paneb Opel tulevikukäigu sisse nüüd ka Saksamaal. Aastatel 2018-2023 tehakse märkimisväärseid investeeringuid uurimis- ja arendustöösse ning  Eisenachi, Rüsselsheimi ja Kaiserslauterni tehastesse. Osana sellest investeeringust hakatakse Grandland X-i alates järgmise aasta keskpaigast tootma kahes vahetuses Eisenachis, sealhulgas 2020. aastal järgnevat hübriidversiooni. Üksikasjad teistesse Saksa tehastesse kavandatud investeeringute kohta avalikustab ettevõte hiljem.

Läbirääkivad partnerid leppisid kokku ka järgmises tähtsas sammus, mis puudutab Rüsselsheimi arenduskeskuse tulevase rolli kindlaks määramist PSA Grupi ülemaailmses arendusvõrgustikus: Rüsselsheimi arenduskeskus hakkab vastutama ka EP mootoriperekonna järgmise põlvkonna arendamise eest. Juba enne seda olid Rüsselsheimi arenduskeskusel PSA Grupi jaoks tähtsad ülemaailmsed ülesanded: Rüsselsheimi loodi 15 kompetentsikeskust. Lisaks sellele arendatakse tulevikus iga Euroopa Opeli mudel PSA Grupi tehnoloogiate alusel välja Rüsselsheimis.

Autotootja leppis sotsiaalpartneritega kokku uue raamlepingu, mis kehtib 2023. aasta juulini ja sisaldab kõikehõlmavat meetmete paketti konkurentsivõime tõstmiseks. Sundkoondamised on peatatud kuni uue lepingu kehtivusaja lõpuni.

„See on väga tähtis samm strateegiaplaani PACE! elluviimisel Opeli tulemuslikkuse tõstmiseks kogu Euroopas. Me teeme täpselt seda, mida me lubanud oleme. Suurem konkurentsivõime lubab meil investeerida ja on parim tulevikukindlustus ka meie töötajatele,” ütles Opeli tegevjuht Michael Lohscheller. „Me vaatame ettepoole ja me oleme selle saavutanud, nagu lubatud, ilma tehaste sulgemiste ja sundkoondamisteta.”

„Me hoolitseme oma Saksa tehaste pikaajalise rakendamise eest läbi atraktiivsete mudelite ja kõrgekvaliteediliste komponentide, ja seda pikalt järgmisse aastakümnesse,” ütles Michael Lohscheller. „Saksamaa on meie häll, meie Saksa tehased on ja jäävad meie selgrooks.”

Osa uuest lepingust on meetmed, mis aitavad kaasa Opeli konkurentsivõime tõusule Saksamaal. Tulevikus peab olema võimalik kollektiivseid palgatõuse tasakaalustada kollektiivlepingu järgseid palgamääru ületavate töötasu komponentidega. Lisaks sellele on IG Metalli kollektiivlepingu raames kokku lepitud lisamaksed, mis oleksid rakendunud 2019. aasta keskel, tühistatud kuni uue raamlepingu kehtivusaja lõpuni. Kõigi potentsiaalsete, alates 2020. aastast toimuvate palgatõusude kehtima hakkamine on edasi lükatud kuni lepingu kehtivusaja lõpuni.

Leping sisaldab lisaks sellele 3700 töökoha kaotamist Saksamaal juba edukalt alanud vabatahtliku programmi alusel, millega sotsiaalpartnerid on nõustunud. Tänase seisuga on juba 3500 töötajat vabatahtlikku programmi ära kasutanud.

„Täna vastu võetud meetmed on järgmine verstapost teel PACE! plaani strateegiliste eesmärkide saavutamiseni, milleks on korduv tegevuskasum kaks protsenti 2020. aastaks ja kuus protsenti 2026. aastaks,” ütles Opeli tegevjuht Michael Lohscheller. „Me oleme tänulikud tähtsa panuse eest, mille ka meie Saksa töötajad lisavad Opeli taas edukaks muutmiseks,” ütles Opeli tegevjuht Lohscheller. „Intensiivsed läbirääkimised jõudsid hea lõpuni. Selle eest soovin ma tänada ka meie sotsiaalpartnereid.”

Tagasi ülesse