loading
  • Kesksed teemad: inimese ja masina koostöö läbi digitaalse ühenduvuse
  • Puhas elegants ja sportlikkus: keerukate detailidega vormiline kujundus
  • Nuppudeta: ainult puutepaneel ja hääljuhtimine
  • Tehisintellekt: iseõppiv HMI-süsteem jätab juhi eelistused meelde

 

 Rüsselsheim.  See unistuste auto avaldab muljet nii oma välimuse kui sisemusega: Opel GT Concept näitab, milline näeb välja tuleviku sportauto – stiilipuhas ja hämmastav. Kupeemudeli esmaesitlus toimub tuleval Genfi autonäitusel (3.–13. märts). Näituse külastajad saavad kõigepealt imetleda selle mudeli kaunist kuju. Seejärel võivad nad ette kujutada, mis tunne oleks viia see sportlane linnast välja mägiteedele ja nautida tema nüansirikast dünaamikat. Lisaks uhkele välimusele on Opeli disainerid loonud sisu, mis ühendab endas sportkupee omadusi ja inimene-masin liidese futuristlikke lahendusi. Mudelis GT Concept on olemas kõik põnevaks sõidunaudinguks vajalik.

 

Kaks sportistet sobivad nagu valatult, rool ja pedaalid on elektriliselt ja väga täpselt reguleeritavad, uste madal keskjoon võimaldab mugavalt kätt toetada, värvid ja vormid annavad ideaalse ruumitunnetuse ning katuseaknast on näha möödavilksavat taevast. Inimene ja masin on saanud üheks.

 

Juhti ja kõrvalistujat ei sega sõitmisel miski. Auto sisemus on sama stiilipuhas kui välimus. GT Concepti harjatud alumiiniumist juhtpaneel rõhutab veelgi auto kerget konstruktsiooni (üldkaal on alla 1000 kg) ja tundub justkui sõitjate ees hõljuvat. See on ka ühendavaks elemendiks esiklaasi saledate A-piilarite vahel – struktuurist saab skulptuur. Kogu sisemuses on läbivaks teemaks Opeli disainifilosoofia „Ehitusmeisterlikkus kohtub saksa täpsusega“. Palju tähelepanu on pööratud ka pisiasjadele: GT logoga alumiiniumist külgmiste õhuavade sisse on paigaldatud ümarad kuvarid. Kaks rattakoobaste taha paigaldatud kaamerat edastavad info sõiduki ümbruses toimuvast neisse kuvaritesse, mis toimivad ühtlasi ka küljepeeglitena. Säravpunased turvavööde kinnitused näevad välja nagu kunstiteosed ja sobivad hästi punaste esirehvidega. Rooli kodarate disain on austusavaldus 1960ndate ja 1970ndate legendaarsele Opel GT-le.


Tõeliselt hea sõidukaaslane: GT Concept näeb kõiki juhi soove ette

 

Nuppe ei ole kusagil näha.

 

 See sportauto on juhitav häälega ja keskse puutepaneeli abil. Eksperdid nimetavad auto juhtsüsteemi inimene-masin liideseks (HMI) ning Opeli ideeautol on see süsteem lausa revolutsiooniline. GT Concepti adaptiivsüsteem tahab juhiga tutvuda ja end tema vajadustele kohandada. Nii et auto sobitab end juhiga ja mitte vastupidi. See tähendab suhtlust, mille käigus auto vastab meeldiva häälega ja valib näiteks olukorrale sobiva muusika, teekonna või temperatuuri. Opeli HMI on nagu sõber kõrvalistmel – teab, millal võiks kuulata hip-hoppi või millal lõõgastavat muusikat. Sobivaimate valikute pakkumiseks õpib tarkvara igast käsust, igast rooliratta puudutusest ja seadistusest, ja teeb seda päevi, kuid, aastaid.



Sarnane meetod on juba tuntud isekohanduvatest automaatkäigukastidest. Need kohanduvad juhi sõidustiiliga ja kasutavad siis vastavalt kas sportlikke või säästlikke käike. Kohanduv HMI on terviklik lähenemine, mis näitab, et ulmefilmides nähtud funktsioonid on tasapisi reaalsuseks saamas.

 

Näidikud peegeldavad ka Opel GT Conceptis valitsevat atmosfääri. Kui juhil on olnud stressirohke päev ja ta soovib vaikselt menüüsid sirvida, saab ta keskkonsoolil asuva puutepaneeli abil kõiki funktsioone kasutada. Kaks klassikalise välimusega ümarat näidikut on tegelikult projektsioonipinnad, millele saab valida erinevat värvi taustavalgust ning kuvada osa infost kolmemõõtmeliselt – tegemist on 2013. aastal Opel Monza Conceptis tutvustatud süsteemi edasiarendusega. Pöördeid ja kiirust näeb vasakul ning parempoolsel näidikul näidatavat infot saab eraldi konfigureerida.

 

Kui GT Concept on ärireisil ja püsivalt kontori või kliendiga ühenduses, hõlbustab parempoolne näidik navigeerimist intuitiivse graafika abil ilma numbrilisi väärtusi kasutamata; kui on ajaline surve, kuvatakse näidikul kütusetarve. Kui tööpäeva lõpu lähenemisel meeleolu muutub ja juht soovib suurel kiirusel kurve võtta, optimeeritakse gaasipedaali, käigukasti ja juhtimisseadmete tööd vastavalt sellele ning parempoolsel näidikul kuvatakse isegi pikisuunalise hetkkiirenduse väärtust.

 

 Auto võib isegi rääkida ja öelda hoiatusi, näiteks: „Ole ettevaatlik. Pane tähele mootorratast meie taga!“ GT Concept jälgib ju kogu aeg liiklusolusid ja kohandub mitte ainult juhi soovide ja tujudega, vaid ka välistingimustega, et suurendada ohutust. Külgpeeglite asemel kasutab GT Concept eesmiste rattakoobaste taha paigaldatud kaameraid, mis näitavad auto taga ja kõrval toimuvat. Pilt edastatakse juhist vasakul ja paremal asuvatesse ümaratesse kuvaritesse. Lisaks sellele kuvatakse kogu vajalik info suurele keskekraanile. Opeli isekohanduv inimene-masin liides ei ole mitte ainult teie sõber, vaid ka kaitseingel.



Tagasi ülesse