loading
  • Esmaesitlus: 86. Genfi autonäitusel
  • Emotsionaalne kontseptsioon: Jalustrabav ja puristlik disain
  •  Edukad eelkäijad: Uus ideeauto astub Opel GT ja Monza Concepti jälgedes
  • Tõeline sportauto: Ees keskel asuv mootor, järjestlülitusega käigukast, tagavedu

 

Rüsselsheim. Opel GT Concepti esmaesitlus toimub 86. Genfi autonäitusel (3. - 13. märts 2016). Opeli järjepidevat innovaatilisust kehastaval trendikal sportautol on jalustrabav välimus - ei midagi üleliigset, kirg kõige puhtamal kujul. Ees keskel asuva mootoriga tagaveoline GT Concept on Opel GT ja Monza Concepti otsene järglane ning viib Opeli disainifilosoofia täiesti uuele tasemele. Uus sportauto on avangardistlik ja samas puristlik: loobutud on kõigest, mis puhast vormi segada võiks. GT Conceptil ei ole ukselinke, küljepeegleid ega klaasipuhasteid.

 

“Opel GT Conceptiga astume uue sammu veelgi emotsiooniderohkema ja nauditavama sõiduelamuse suunas. See ideeauto näitab, mida Opel tegelikult esindab. Me oleme enesekindlad, ambitsioonikad, innovaatilised ja soovime iga uue mudeliga endale uusi kliente võita,’’ ütleb Opel Groupi tegevjuht Karl-Thomas Neumann, kes ei jõua Genfis toimuvat esmaesitlust kuidagi ära oodata.

 

Parimaid traditsioone jätkates: GT Concept kannab edasi Opel Experimental GT filosoofiat


 Genfi autonäitusel astub Opel GT Concept kuulsa Opel Experimental GT jälgedes. Aastal 1965, vaid aasta pärast esimese Euroopa autotootja poolt juhitud disainistuudio asutamist esitles Opel seda Kadett B usaldusväärse tehnoloogiaga varustatud voolujoonelist ja väljendusrikast kupeemudelit Frankfurti autonäitusel. Ent Opel Experimental GT innovaatilisus ei seisnenud mitte ainult selles, et ta oli esimene Euroopa autotootja poolt esitletud ideeauto. GT paistis silma selliste uuendustega nagu peidetud esituled ja täiuslike proportsioonidega sale kere, mis ei vajanud mingeid lisakaunistusi. Erhard Schnelli poolt loodud kompromissitu ideeauto tahtis vaid üht – uuendada arusaamu disainist. 


Publiku reaktsioon oli nii tormiline, et Opel GT seeriamudel jõudis müügisalongidesse juba kolme aasta pärast. Ja ülejäänu on ajalugu – suur edu ja ikooni sünd.

 

GT Concept on järjekordne näide Opeli uuenduslikust mõtteviisist. Selle mudeli dünaamikat sümboliseerib punane signatuurjoon, mis poolitab auto horisontaalselt ja kujundab tema proportsioone. Silmapaistvad punased esirehvid, mis on paigaldatud vallatutele rulluisu-disainiga velgedele, on austusavaldus Opeli mootorrattale Motoclub 500, mis oli aastal 1928 oma punaste rehvidega tõeliselt avangardistlik. Ent peale rehvide ei ole GT Conceptil minevikuga eriti palju ühist. Originaal-GT’le vihjavad pikk mootoriruumi kaas, pakiruumi luugi puudumine, keskele paigutatud topeltsummuti ja loomulikult nimi, ent muus osas on Opel GT Concept täiesti iseseisev ja ilma igasuguse retrodisainita mudel.

 

"GT Conceptiga soovisime väljendada Opeli margi julgust ja emotsionaalsust. Uus ideeauto on dramaatiline, kauni kujuga ja innovaatiline ning neid väärtuslikke traditsioonilisi omadusi kavatseme me edasi kanda. Aastal 1965 lõi Opel läbinisti modernse ideeauto Experimental GT, mis lisaks paistis silma ka oma minimalistliku vormi poolest. Ikooni ei ole just kerge taasleiutada, aga täpselt nagu Experimental GT oli omal ajal avangardistlik, on seda täna ka GT Concept – absoluutselt puhas ja minimalistlik ning samas julge ja kompromissitu. See kupeemudel demonstreerib suurepäraselt meie disainifilosoofia ’’Vormilise kunstipärasuse ühendamine Saksa täpsusega’’ pidevat arengut,’’ ütleb Opeli Euroopa disainiosakonna asepresident Mark Adams.

 

 Opel GT Concepti peamiseks uuenduseks on integreeritud külgakendega suured uksed ja nähtamatu üleminek klaasilt värvitud pinnale. Nii juht kui ka kaasreisija pääsevad üllatavalt avarasse autosse, olles vajutanud katusel olevasse punasesse signatuurjoonde integreeritud puutetundlikule paneelile. Juhikohal on piisavalt ruumi isegi pikakasvulisele juhile. Uksed ’’sukelduvad’’ avamisel osaliselt esirataste koobastesse. See ruumi säästev patenteeritud süsteem võimaldab uste suurt avamisnurka ka suhteliselt kitsastes parkimiskohtades. Kompaktne sportlane on optimaalne just linnatänavatel sõitmiseks. Kaks rattakoobaste taha paigaldatud kaamerat annavad linnas sõites ümbritsevast turvalise ülevaate. Kaamerad edastavad pildi juhikoha vasakul ja paremal poolel asuvatele kuvaritele.


Seega võib küljepeeglite ja pimealadega rahulikult hüvasti jätta. Esiklaas läheb sujuvalt üle klaasist katuseluugiks, võimaldades reisijatel nautida lahtikäiva katusega auto poolt pakutavaga võrdset sõiduelamust.

 

Tõeline sportauto: ees keskel asuv mootor, turbolaadur ja tagavedu


Väljavenitatud mootoriruumi kaas paljastab GT Concepti jõuallika kontseptsiooni: sarnaselt esimese Opel GT’ga ja teise GM legendaarse sportautoga Corvette asub ka GT Concepti mootor ees keskel. Sõiduki raskuskese on seega madalal ja keskel – ideaalne lahendus sportlikuks sõidustiiliks ja kurvis stabiilsuse tagamiseks. Opel GT Conceptil on võimas 1-liitrine kolmesilindriline turbomootor, mis põhineb ADAMi, Corsa ja Astra ülikaasaegsel täisalumiiniumist mootoril. Ülitõhusa kõrgtehnoloogilise bensiinimootori võimsus on 107 kW/145 hj ja maksimaalne pöördemoment 205 Nm (Opel GT Concepti kütusekulu andmeid ei ole veel avaldatud). Tagasillal on mehhaaniline diferentsiaallukustus. Käigukast on kuuekäiguline ja järjestlülitusega, käiguvahetus toimub roolil asuvate labadega. Opel GT Conceptil on sportautode fännide seas hinnas olev traditsiooniline tagavedu. Alla 1000 kg kaaluva kaheistmelise auto sooritusvõime on samuti tasemel - nullist sajani kiirendab Opel GT Concept vähem kui kaheksa sekundiga ning tippkiiruseks on 215 km/h.

 

Tähelepanu väärivad ka Opel GT Concepti integreeritud suunatuledega esituled. Tänu ülikaasaegsele projektsioonitehnoloogiale mõjuvad need äärmiselt kolmemõõtmelisena. Uue põlvkonna adaptiivsed täis-LED tuled sobivad selle tehnoloogiaga täiuslikult. Opel IntelliLux LED® maatrikstuled, mis võimaldavad sõita kaugtuledega ilma teisi juhte pimestamata, tegid oma debüüdi juba 2015. aastal uues Astras ning võitsid ka SAFETYBEST auhinna. Opel GT Concept tutvustab selle intelligentse tuledesüsteemi järgmist arenguetappi. Tulede disaini täiendavad kolmemõõtmelised tagatuled, mis muudavad uue GT pimedas selgelt äratuntavaks.

Tagasi ülesse