loading
  • Uus välimus: Väljast julge ja maskuliinne, seest väljapeetud ja elegantne
  • Uus mootor: 1,4-liitrine otsesissepritsega turbobensiinimootor koos automaatkäigukasti ja nelikveoga
  • Uus nähtavusvarustus: Adaptiivsed LED-esituled ja uue põlvkonna Opel Eye esikaamera
  • Uus info- ja meelelahutussüsteem: Nutitelefoni integreerimisvõimalusega ja OnStar teenustega

 

 Rüsselsheim.  2012. aastal lansseeritud Opel Mokka muutub järjest paremaks. Täiuslike mõõtude (4,28 meetri pikkune), sportliku välimuse ja kõrgel asuvate istmetega kompaktne linnamaastur on oma ajastu vaimu hästi ära tabanud. Mokka, mida on tellitud kõikjal Euroopas juba üle 500 000, on oma segmendi üks populaarsemaid mudeleid. Ja nüüd kavatseb uus Opel Mokka X seda populaarsust veelgi suurendada. Uus mudel, mille esmaesitlus toimub Genfi autonäitusel (3. - 13. märts 2016), tuleb müügile käesoleva aasta sügisel, meelitades kliente värske välimuse, uue sisu ning silmapaistvate uue põlvkonna info- ja meelelahutussüsteemidega, mis teevad uuest Mokkast ühe parimate sidevõimalustega maasturi.

 

Lisaks hiljuti lansseeritud uue põlvkonna 1,6-liitristele diiselmootoritele kuulub Mokka X’i mootorivalikusse ka uus 1,4-liitrine otsesissepritsega turbobensiinimootor, mis on saadaval koos automaatkäigukasti, Start/Stop süsteemi ja nelikveoga.


Julge ja seiklushimuline

 

Mokkat võib pidada Opeli viimastel aastatel aset leidnud comebacki üheks sümboliks. Kompaktne linnamaastur on toonud Opelile palju uusi kliente, keda võlub selle mudeli kuju, stiilne disain, sportlik ja seiklejalik elegants ning ehtsad maasturiomadused. Mokka X on Opeli mudelirea esimene mudel, mis võtab kasutusele Opeli tulevasi linnamaastureid ja crossovereid tähistava X tähe, mis eristab seda seiklushimulisema ja jõulisema iseloomuga mudelit traditsioonilisema keretüübiga autodest. Mokka X’i uuest välisilmest õhkub julgust.

 

 Opeli uutele disainisuundadele vastavat esiosa kaunistab tiivakujuline horisontaalne esivõre liist ning domineeriv ja terav topelttiiba meenutav LED-päevatulede signatuur. Esiosa on kujult konkreetsem ja elegantsem ning plastikut on vähem. Kõik see laseb Mokkal paista laiema, tugevama ja maskuliinsemana. Opelile omane tiivadisain jätkub tagaosas: tagatuledes on samuti tiivakujuline signatuur, mis on saadaval ka LED-tehnoloogiaga. Küljed on vormikad ja elegantse joonega, kere allosa muskliline ja atleetlik ning kaunistatud Opelile tüüpilise tagaosa suunas tõusva ’’teraga’’. Uued erksad kerevärvid Amber Orange ja Absolute Red muudavad Mokka X’i veelgi ihaldusväärsemaks.



Mokka X’i sisu on täielikult uuenenud. Siin teeb oma debüüdi uuest Astrast inspireeritud armatuurlaud. Uus horisontaalsema paigutusega näidikuteplokk näib lihtsam ja puhtam, konkreetsem ja täpsem. Põhjalikult muudetud keskkonsooli keskmeks on 7- või 8-tollise puuteekraaniga uue põlvkonna info- ja meelelahutussüsteem. Konsooli disain on elegantne ja minimalistlik ning nuppe on vähem, kuna paljud funktsioonid on juhitavad  mahutundlikultpuuteekraanilt.


Uus kuuekäiguline automaatkäigukast ja adaptiivne nelikvedu


Pärast uue põlvkonna 1,6-liitriseid vaikseid diiselmootoreid, millel võimsust 81 kW/110 hj ja 100 kW/136 hj, täieneb Opeli linnamaasturite mootorivalik ka uue bensiinimootoriga.


 Hiljuti uues Astras oma debüüdi teinud uue põlvkonna 112 kW/152 hj 1,4-liitrine otsesissepritsega turbomootor on saadaval koos kuuekäigulise automaatkäigukasti, Start/Stop funktsiooni ja adaptiivse nelikveoga (esialgsed kombineeritud tsükli CO2 saaste ja kütusekulu andmed : 154 g/km, 6,6 l/100 km). Mitme kettaga elektromagnetsiduriga nelikveosüsteem on nutikas ja tõhus ning reguleerib oma tööd automaatselt, edastades vastavalt teeoludele pöördemomenti vahekorras 100 – 0 kuni 50 – 50: näiteks täiesti kuival teel sõidetakse ainult esiveoga (va. käivitamisel), mis tagab ka kütuse kokkuhoiu, ning kui tee on väga märg, jaotatakse pöördemomenti esi- ja tagasilla vahel võrdselt.



Adaptiivsed LED-esituled ja uue põlvkonna Opel Eye esikaamera parandavad turvalisust


Adaptiivsete LED-esitulede näol on Opeli insenerid uusima tehnoloogia taas kord laiemale tarbijaskonnale kättesaadavaks teinud. Uus adaptiivne LED tuledesüsteem kohandab esitulede valgust automaatselt vastavalt olukorrale, et tagada parimat võimalikku valgustust ilma teisi juhte pimestamata. Süsteemil on üheksa erinevat valgustuslahendust, näiteks linnatuled, maanteetuled, turistirežiim, kurvituled, tagurdamise/manööverdamise tuled ja seisutuled (eco). See uus tuledesüsteem vahetab välja senise BiXenon AFL süsteemi. LED tehnoloogia tagab kvaliteetse valgustuse, mis ei moonuta värvitoone ja on seega silmale sõbralikum. Lisaks ei toimu tuledemoodulis mehhaanilist liikumist, tuled reageerivad kiiremini ja täpsemalt ning on samas ka äärmiselt töökindlad.


 Suurema resolutsiooni ja parema pilditöötlusvõimega uue põlvkonna Opel Eye esikaamera parandab ka nende funktsioonide tööd, mida ta toetab (näiteks kaugtulede assistent ja adaptiivsed LED-tuled). Tänu võimsamale kaamerale ja navigatsiooniabile on Insignialt üle võetud ja täiustatud liiklusmärkide tuvastussüsteemil endisest parem tuvastusvõime. Pikivaheindikaator kasutab esikaamerat eessõitvate sõidukite tuvastamiseks ning otsasõiduhoiatuse süsteemi juurde kuulub nüüd ka esiklaasile projitseeritav LED-info: kui vahe eessõitva autoga liiga kiiresti väheneb, peegelduvad esiklaasilt punased LED tuled. Pidurdamise vajadusest teavitab juhti helisignaal.



Sõidureast kõrvalekaldumise hoiatussüsteem aktiveerub automaatselt, kui sõidukiirus ületab 60 km/h ning kui auto juhtub kogemata sõidureast kõrvale kalduma, kuvatakse näidikuteplokki vastav info ja kostub helisignaal.


Oma segmendi parimate sidevõimalustega ja mugavaim auto

 

Sarnaselt uue Astraga on ka Mokka X kohe lansseerimisest alates saadaval kõikide OnStar teenustega. Lisaks pakutakse Mokka X’i omanikele uue põlvkonna IntelliLink info- ja meelelahutussüsteemi kahte versiooni. IntelliLink võimaldab nüüd kasutaja nutitelefoni nii Apple CarPlay kui ka Android Auto süsteemi abil autosse ’’siirdada’’.

 

Peale selle, et Mokka X on parimate sidevõimalustega kompaktne linnamaastur, on ta oma klassis ka üks mugavamaid. Sarnaselt enamuse Opeli mudelitega testis ja sertifitseeris AGR (selja tervisega tegelev sõltumatute spetsialistide ühing) ka uue Mokka X’i mugavaid istmeid, mis on oma segmendis unikaalsed ning muudavad oluliselt mõnusamaks nii pikad maanteesõidud kui ka karmimal maastikul seiklemise. Mokka X pakub veel ühte lisamugavust: võtmeta sissepääsu ja käivitamise süsteemi. Te ei pea enam sõiduki avamiseks või lukustamiseks ise puldi nupule vajutama. Uste ja pakiruumi avamiseks ja lukustamiseks piisab sellest, kui pult on taskus või kotis ja te vajutate ükskõik millise ukse lingil olevale väiksele nupule.

 

Uus disain, täienenud mootorivalik, end tõestanud nelikvedu, erakordsed sidevõimalused ja võrratu mugavus annavad uuele Mokka X’le kõik vajaliku jätkamaks eelkäija poolt alustatud võidukat teekonda, mille käigus võideti Saksamaal kaks ’’Aasta Nelikveolise Auto’’ ja kaks ’’Aasta Firmaauto’’ auhinda.

Tagasi ülesse