loading
  • Puhas turvalisus: nutikas täisveosüsteem tagab erakordse suunastabiilsuse ja silmapaistva veojõu
  • Puhas reaktsioon: varieeruv pöördemomendi jaotus kummalgi tagarattal
  • Puhas sõidurõõm: Opeli lipulaev 4 x 4 tehnoloogiaga jäistel alpiteedel

Meisterlik vedaja: Opel Insignia Country Tourer koos kõrgtehnoloogilise täisveoga

Rüsselsheim. Maapind on jääs ja hingeõhk külmub. Lumi ulatub silmapiirini. Need on ideaalsed tingimused rooli taha istumiseks ja tõeliselt kiire sõidu tegemiseks Austria jäises külmuses. Need, kes tahavad lumel ja jääl lustida, vajavad vaid üht: Opel Insignia Country Tourerit koos Twinsteri täisveo ja varieeruva pöördemomendi jaotusega. See on ideaalne kombinatsioon Thomatali jäistesse ja lumistesse tingimustesse, kus toimuvad Opeli talvekoolitused. Koolitusprogramm ei hõlma mitte ainult pidurdamist ja kiirendamist ning haarduvuspiiride väljaselgitamist ja äärmuslikes sõidutingimustes ohutult hakkama saamise õppimist, vaid on ka lõbus. Seda võimaldab Opeli lipulaev Insignia, mille tippmudel Insignia Country Tourer näitab teed mugava automatka suunas.

Opel Insignia Country Toureri täiendav 25 mm kliirens ja kaitsekate äratavad soovi lahkuda siledalt asfaldilt ja suunduda karmimale maastikule. Piiramatu sõidurõõmu saladus peitub kere all: Twinsteri täisvedu koos varieeruva pöördemomendi jaotusega. „Äärmiselt hea kurvidünaamika ja suunastabiilsus ka äärmuslikes teeoludes iseloomustavad kõige moodsamat Opeli täisveosüsteemi,“ ütleb Opeli juhtimissüsteemide ja täisveo arendamise juht Andreas Holl.

Kõrgtehnoloogiline 4 x 4 süsteem tagab turvalise sõidurõõmu igal ajal

Meisterlik vedaja: Opel Insignia Country Tourer koos kõrgtehnoloogilise täisveogaUuenduslik täisvedu põhineb puhtalt kõrgtehnoloogial: varieeruva pöördemomendi jaotusega Twinsteris asendavad tagasillal olevad topeltsidurid tavapärase diferentsiaali. Selle tulemusel saab süsteem rakendada veojõu vaid murdosa sekundi jooksul ühele või mõlemal tagarattale,“ selgitab Holl. See tähendab, et jõud kantakse alati üle optimaalselt. „Twinster võimaldab äärmiselt suurt pöördemomendi jaotust vahemikus 0 Nm ühel küljel kuuni 1500 Nm teisel küljel. Lisaks saab pöördemomenti seadistada ratta libisemisest ja kiirusest sõltumatult. Sellele lisandub kompaktne konstruktsioon. Et esi- ja tagasillal on kaks sidurit, pole tagasilla diferentsiaali vaja. See säästab ruumi ja kaalu,“ jätkab Holl.

See tehnoloogia lisab Insignia Country Tourerile ka kurvissõidul kiirust ja täpsust. Tänu sellele tehnoloogiale saavutatakse silmapaistev suunastabiilsuse juhtimine ning eeskujulik vedu kõigis oludes – isegi jääl ja lumel. Põhimõtteliselt suunatakse tagaratta välisküljele suurem pöördemoment, sõiduk stabiliseeritakse ja Insignia pöörab täpsemini, reageerides juhi tegevusele spontaansemalt. Varieeruv pöördemomendi jaotus tähendab seetõttu suuremat aktiivset ohutust.

Opeli talvekoolitusel osalejad saavad seda omal nahal kogeda. Selleks tuleb vaid ESP-süsteemiga ühendatud varieeruv pöördemomendi jaotus ajutiselt välja lülitada. „Enne ja pärast võrdlus on drastiline. Kui enne oli kõik kontrolli all, siis ilma tehnika toeta saab sõit läbi juba teise posti juures,“ räägib Holl. See on äärmuslik kogemus, mida praktikas ei tahaks saada keegi.

Mugavust armastavatele kruiisijatele ja kogenud sportlikele juhtidele

Meisterlik vedaja: Opel Insignia Country Tourer koos kõrgtehnoloogilise täisveogaOptimaalse ja olukorrapõhise sõidukäitumise aluse moodustab FlexRide’i šassii. See kohandab amortisaatoreid, gaasipedaali kalibreerimist ja käiguvahetuspunkte (automaatkäigukastiga sõidukitel) automaatselt või lähtuvalt režiimidest Tour ja Sport, mida juht saab valida. Sõltuvalt valitud režiimist on roolisüsteem ja drosseli reaktsioon pehmem või veel vahetum, ning ESP sekkub varem või hiljem.

Need, kes soovivad ESP ja täisveoga veidi sportlikumat sõitu, peaksid seega valima režiimi Sport. Selles režiimis võimaldab süsteem tugevat liikumist vertikaaltelje ümber (väike lengerduse summutus) ning toetab samal ajal Insignia Country Toureri kiirust. Need, kes eelistavad mugavat kruiisimist, peaksid vajutama nuppu „Tour“. Keskne Drive Mode Controli tarkvara on kohanduva šassii süda ja hing. See analüüsib pidevalt anduritelt ja seadistustelt saadud infot ning tunneb ära individuaalse sõidustiili.

Tagasi ülesse